sobota, 12 maja 2012

Wiosenne risotto

Czasem coś sobie postanawiam.
Zacznę grać na keyboardzie.
Sprzedam ubrania na allegro.
Zrobię risotto.
zaraz zaraz. to ostatnie się udało...

Risotto z kurczakiem i warzywami

Przepis pochodzi ze strony Moje dietetyczne fanaberie

Składniki na 1 porcję
  • 70 g ryżu długoziarnistego (użyłam brązowego)
  • 100 g piersi z kurczaka
  • 50 g brokułów
  • 1 mała marchewka
  • 1/5 papryki (jakoś leżała sobie obok kuchni cały czas ale zapomniałam jej dodać)
  • 1/3 małej cukinii
  • 1/2 małej cebuli
  • sól , pieprz , chili(użyłam ostrej papryki), granulowany czosnek
 
 Kurczaka nacieramy solą, granulowanym czosnkiem i chili, odstawiamy na około godzinę do lodówki.
W osolonej wodzie gotujemy ryż.
Marchewkę obieramy i kroimy w talarki lub drobniej, gotujemy (nie soliłam wody) około 5 minut, po czym na kolejne 5 dodajemy również rozdrobnione brokuły.
Obraną i pokrojoną cukinię wrzucamy na patelnię, dodajemy też posiekaną cebulę i kurczaka pokrojonego w kostkę, podsmażamy na suchej patelni.(podlałam trochę oleju)
Gdy mięso będzie już lekko podsmażone, dodajemy ugotowane brokuły i marchew oraz ryż.
Całość doprawiamy pierzem i mieszając co jakiś czas podsmażamy jeszcze chwile.
Podawałam z uprażonym siemieniem lnianym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz