sobota, 12 stycznia 2013

Makaron z dipem marchewkowym i krewetkami

Zupka zrobiona przez mamę , pyszna warzywna.
Drugie danie , no nie nic nie ma !
Co serek wiejski z marchewką ?
O <żarówka się zapala> MARCHEWKA.
I do tego jakieś białko by się przydało. Co mamy w zamrażarce?
Krewetki ? Można zaryzykować.

Makaron z dipem marchewkowym i krewetkami

Składniki
  • makaron (najlepiej razowy)
  • krewetki królewskie*
   Dip
  • 4 duże marchewki
  • jogurt naturalny
  • pieprz cayenne, imbir, papryka ostra,
  • syrop z agawy
Makaron gotujemy al dente.
Krewetki podsmażamy na patelni przez 5-10 minut na wolnym ogniu.
Przygotowujemy dip.
Marchewki obieramy, kroimy w grube plasterki i gotujemy do miękkości (ja przygotowałam w parowarze).
Następnie mielimy na gładką masę blenderem (najlepiej ręcznym).
Dodajemy przyprawy , około 100 g jogurtu naturalnego i odrobina syropu z agawy lub innego słodzika.
Dip najlepiej smakuje zmrożony.
Podajemy wszystko razem w głębokim talerzu.
* Jeśli krewetki są z ogonkami , raczej nie powinno się ich jeść. Choć szczerze mówiąc , nie wiedząc - ja zjadłam.

 


 

    Krewetki

 Krewetki są bogatym źródłem pełnowartościowego białka. Zawierają, podobnie jak wszystkie frutti di mare (owoce morza) i ryby morskie, wiele cennych witamin z grupy B, oraz niezwykle cenny selen (jeden z głównych antyoksydantów), a także: miedź, magnez, potas i fosfor. Są także niskokaloryczne, co sprawia, ze często pojawiają się na stołach osób dbających o zdrowie i szczupłą sylwetkę. W przeciwieństwie do innych pokarmów bogatych w cholesterol, owoce morza charakteryzują się również niską zawartość tłuszczów nasyconych.           

 

5 komentarzy:

  1. jakie pyszne ! Nigdy nie jadłam krewetek.. tzn jadłam raz takie z lidla czy z biedronki jak był tydzień azjatycki i były już panierowane. Zraziłam się i wiecej nie jadłam ale musze kupić świeżę

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis : O dodaję do swojej listy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Krewetki z makaronem ? - Masakra :)

    Smakowało ?

    Czy krewetki można kupić żywe gdzieś w Polsce ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi smakowało :>
      Nie mam pojęcie, te krewetki kupiłam jako mrożone w TESCO

      Usuń
  4. Bardzo wciągający blog dotyczący odchudzania, mnóstwo fachowych informacji. Zapraszam na naszą stronę www poświęconą zagadnieniu odchudzania. Macie tam wiele cennych artykułów, dotyczących zarówno diety jak i ćwiczeń. Tylko u mnie znajdziecie tabele spalania kalorii oraz kalkulator BMI.

    OdpowiedzUsuń