piątek, 8 czerwca 2012

Zupa z liści rzodkiewki

Rzodkiewka zawiera niewiele kalorii i sporo witamin z grupy B, kwas pantotenowy oraz witaminę C. To również bogate źródło wapnia, fosforu, żelaza, potasu i magnezu. Kompleks witamin i minerałów zawartych w rzodkiewce powoduje, że jej spożywanie jest szczególnie korzystne dla naszych włosów.
Moja mama bała się zupy, ale że dzisiaj ja jestem za wszystko odpowiedzialna - zrobiłam ją.

Zupa z liści rzodkiewki

Przepis zmodyfikowany ale pochodzi ze strony ArtKulinaria

Składniki
  •  1 pęczek rzodkiewek
  • 300 ml bulionu warzywnego
  • 50 g pora (którego zapomniałam kupić ze sklepu)
  • vegeta
  • pieprz
  • śmietana 30% (opcjonalnie)
  • +  przyprawy
 Liście rzodkiewki odciąć, pozostawiając na bulwach ogonki liści o długości około 0,5 cm. Liście przebrać i zalać w misce zimną wodą. W małym garnuszku zagotować wodę, włożyć 9 rzodkiewek z pozostawionymi ogonkami liści i gotować 10 minut. Podczas gotowania rzodkiewki odbarwią się. Ugotowane rzodkiewki zalać zimną wodą, aby pozostały delikatnie chrupkie.
Przygotować bulion. W tym czasie liście rzodkiewek dokładnie opłukać, oderwać zbyt długie ogonki. Włożyć pokrojony w kawałki por, a po 5 minutach włożyć liście rzodkiewek. Gotować kilka minut, a następnie zmiksować na gładko.
Na talerz wylać gorącą zupę w ilości takiej, aby nie przykryła włożonych następnie bulw rzodkiewek. Śmietaną możemy udekorować zupę tuż przed podaniem, albo delikatnie zabielić nią zupę przed wyłożeniem na talerz. (moja zupa też nie była zabielana)
 + mi w mojej zupie czegoś brakowało , dlatego polecam pokombinować według własnego uznania z przyprawami. Ja dołożyłam szczyptę ziół prowansalskich i wydawało mi się nieco smaczniejsze.
 Jakbym miała oceniać od 1-5 ?
Tak, z 3
 

2 komentarze:

  1. niesamowita.
    jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. tylko nie vegeta... zaprzeczenie tytułu bloga: "aromat zdrowia"

    OdpowiedzUsuń